Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Sunday, May 17, 2009

Southern AGM!


hari sabtu (16/5)..
hari yang ditunggu-tunggu..
sebab hari ni, ada satu perjumpaan dimana rombakan kelab bagi belah selatan,
akan diadakan..
tak sabar rasanya nak berkumpul antara satu sama lain..
bukan apa, seronok bila berkonvoi, kereta semua sama saja..
lagi seronok bila jadi perhatian..
hehehe! itu yang paling best..
apa yang penting, kami sokong barangan buatan malaysia :D

aku bertolak dari muar dengan kawan aku..
dia berasal dari Terengganu, tapi buat praktikal kat muar..
aku bertolak dekat pukul 6.30 juga..
sebab dia ni balik kerja dah pukul 5.30..
nak bersiap lagi..
aku yang tak ada kerja, mulakan lah dengan membasuh kereta..
tengah syok-syok basuh, jam dah menunjukkan pukul 6.15..
kelam kabut aku pergi mandi semua..
jirus 2-3 kali.. sabun-sabun badan..
jirus 4-5 kali.. dah siap..
hahaha! janji air semua kena satu badan..
dah siap semua pakai baju,
aku pun memulakan perjalanan..
mula-mula aku mencari rumah kawan aku seorang ni..
entah mana rumah dia, aku pun tak tahu..
dia kata, rumah dia dekat-dekat gereja..
bertentangan..
yang aku tahu, kat muar cuma ada satu saja gereja..
aku pun tunggu punya tunggu..
bulan tak timbul-timbul..
last-last aku telefon, suruh dia tunggu dekat tepi jalan..
sekali ada lagi gereja rupanya depan sikit..
bersebelahan dengan bomba..
huhuhu! nasib baik dekat saja..
lepas ambil dia.. aku pun teruskan perjalanan..
yang member aku seorang ni, dah tunggu depan SMK SAB..
lama juga dia tunggu dia kata..
hehehe! apa boleh buat.. muar ni pun aku tak habis explore..
kui3! kan dah sesat jalan xD

kami pun bertolak dari muar kira-kira 6.30 lah..
masa perjalanan tu kira tak bosan la..
sebab aku ada teman berbual..
kita orang mulalah bercerita macam-macam..
pasal hal diri masing-masing..
nak kata aku ni kuat sosial, tak juga..
tapi nasib baik lah segan aku tu datang sekejap saja..
lepas tu hilang dah.. kira macam dah kenal lama saja..
hehehe! aku bawa kereta masa tu pun tak laju..
80km/h.. ala-ala patuh had laju la konon..
kui3! pemandu berhemah.. ingatlah orang yang tersayang..

kami semua tiba di bandar batu pahat,
kira-kira pukul 7.40 juga lah..
di situ, member kelab dah tunggu..
ada lebih kurang 3 biji lah..
dan semuanya daripada bandar batu pahat..

kami teruskan lagi perjalanan ke destinasi yang dituju..
kat bisik-bisik restaurant..
tempat tu kecil je.. tapi best lah..
sunyi je.. nama pun bisik-bisik..
hehehe! parking pun ok..
muat kami semua..

setibanya disitu, yang lelaki,
mulalah bersalam-salaman..
sesi suai kenal..
ada yang dari jb.. ada yang dari bp..
semua dari johor la senang cerita..
hehehe! dan kesemua kereta hampir tidak standard..
dengan sport rimnya.. dengan body kit nya..
aku kereta yang standard, al maklumlah..
pelajar kolej swasta..
mana lah banyak duit nak spend untuk kereta..
semuanya habis kat kolej saja..

lepas tu, makan la..!
apa lagi.. banyak gila lauk-pauk..
hehehe! apa lagi..
makan sajalah apa yang ada..
aku makan sikit saja kot..
nasi, lauk ayam masak merah..
sekali dengan tomyam..
memang sedap hingga menjilat jari..
dessert pula buah-buahan..
hehehe! memang kenyang sangat lah..
sampai tak boleh cakap dah..

masa sesi perbincangan tu,
pemilihan ketua dari semua ahli bagi johor..
ketua daerah..
macam-macam lagi lah..
masa vote tu, diaorang kekenyangan pun tak boleh nak cakap banyak..
setuju-setuju saja lah..
hehehe! kelakar betullah :P

kami habis perbincangan kira-kira pukul 10.30..
lepas habis perbincangan, mula lah berbual-bual kosong..
sampai pukul 11 lebih..

sesi bergambar..
seronok muka masuk kamera..
hehehe! macam-macam gaya dibuatnya..
ada yang baring lah..
tanduklah.. hahaha! macam-macam ada..
nanti ada masa, akan aku upload disini..
hehehe =)

dan akhir sekali destinasi ialah
berjalan-jalan di dataran batu pahat..
ketika itu, sangat sesak..
ramai sangat budak, remaja, besar, tua, kecil dan lain-lain..
ada yang berkereta, naik motorsikal..

akhirnya bersurai pada pukul 12.30..
memang seronok habis lah..
antaranya dapat kenal member-member baru..
cuci-cuci mata tengok kereta diaorang..
memang lawa-lawa dan laju-laju..
aduhai~

kali ni, balik muar,
aku sebiji kereta saja..
sebab yang member aku ni,
ada games..
so dia stay kat rumah dia kat parit raja..
jadi tinggal lah aku berdua dalam kereta..
ada la juga teman berbual..
kalau tidak.. dah la pagi-pagi buta..
jalan seorang-seorang pula..
mana ada orang.. menakutkan..
jalan dah la gelap..
lepas tu banyak lencongan pula..
nasib baik ada teman berbual..
cerita lah apa yang patut diceritakan..
memang cerita tu gelak saja lah lebih..
ya lah, takkan nak cerita series saja..
karang bosan pula..
baik cerita pengalaman yang kelakar-kelakar..
share experience..
hehehe!
sampai muar mana boleh terus balik..
mata dah besar macam tu..
kena lah sambung pusing bandar muar cari idea..
almaklumlah.. aku seorang saja dari muar..
aku dilantik jadi head muar..
aduhai..! apa aku nak promote kat muar ni..
cuma ada, durian besar kat tanjung tu..
jeti tanjung emas.. mee bandung muar..
kopi 434.. apa lagi? 'danga bay' kat-kat jambatan muar tu..
itu saja lah..

ada juga lalu kat jalan sayang..
jalan yang terkenal dengan golongan shemale..
tapi golongan tu dah berkurangan dah kat muar ni..
mana dia orang rantau aku pun tak tahu..
lagipun aku suka tengok telatah dia orang bila
ada orang lalu-lalang, dia memanggil-manggil diminta untuk servis..
hahahaha! memang kelakar siap berkejar-kejaran..

aku pulang ke rumah kira-kira pukul 3.30..
aku balik pun tak terus tidur..
sempat lagi online komputer..
sampai 4 lebih..
baru lah tidur.. itu pun disebabkan aku tiba-tiba pening..
mungkin akibat daripada tak cukup tidur..

ZZzzzz~
Selamat Pagi!
Sweet Dream!
Salam =)

No comments:

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan