Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Monday, May 18, 2009

Sedihnya...




aku pun tak tahu kenapa aku sad..
perasaan ni datang tiba-tiba..
tapi aku tak adalah sampai menangis sampai mengeluarkan airmata..

setakat menangis di dalam hati..
meronta.. tidak tahu apa alasannya..
mungkin memikirkan masalah yang dihadapi..

entahlah..
banyak kali juga terfikir untuk menamatkan riwayat hidupku..
tapi sungguh berdosanya aku jika aku membuat sedimikian rupa..
setiap kali lepas solat, aku berdoa kepada Allah..
berilah aku petunjuk..
kenapa KAU buat aku begini..
mungkin aku sudah banyak berbuat dosa kepadaMU..
tetapi aku tidak lupa untuk bertaubat setiap kali aku telah melanggar arahanMU..
mungkin inilah balasan dariNYA..

setiap kali aku ingin melelapkan mata..
kepala ku asyik memikirkan..
bilalah aku nak mati..
kenapa aku tidak mati-mati..
adakah ini hasutan syaitan?
atau perasaan aku sendiri?
entahlah..
hanya tuhan yang tahu apa yang aku sedang fikirkan..

kesabaran seseorang manusia mempunyai tahapnya..
setakat ini ALHAMDULILLAH..
aku masih lagi boleh bertahan..
tuhan memberikan aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan..
tapi sampai bila?
aku tidak mungkin akan tahan selamanya..
mungkin lusa? bulan hadapan? tahun hadapan?
aku sudah tidak tahan?
mungkin aku akan memikirkan cara untuk menamatkannya?
tapi bagaimana?
hmm..

jika sesuatu berlaku kepada diriku..
terutama kepada keluargaku..
maafkanlah anakmu ini..
sesungguh aku tidak berniat untuk melukakan perasaanmu..
jika aku terkasar bahasa kepadamu,
maafkanlah anakmu ni..
sungguh besar pengorbananmu wahai ibu bapaku..
sesungguhnya aku seorang manusia sahaja..
yang hanya melakukan setiap kesalahan..
kepada kawan-kawanku..
maafkanlah aku..
tiada niat untuk melukakan kau orang semua..
semoga kau orang dapat memaafkan aku..
terima kasih juga sebab support aku..
sungguh murni niat kau orang..
dan semua yang mengenali diri aku..
maafkan lah segala kesalahan aku..
tiada niat untuk menagih simpati..
cuma berharap kau orang menjadi pendengar yang setia..
mungkin itu sudah cukup bermakna bagi aku..
berilah aku peluang terakhir untuk menikmati kegembiraan di dunia ini..



akhirnya........
air mata ni jatuh juga berguguran ke bumi..
maafkan aku kerana aku tidak dapat lagi menahannya daripada jatuh..


;(
sampai disini sahajalah warkah dari seorang hamba
yang bernama MUHAMMAD SYAFIQ BIN PUNIRAN..
semoga kau orang direstui oleh ALLAH S.W.T

salam!

7 comments:

didiey ;) said...

uishh..
eMO Btol..
tbe2 je??
;))

FiiQ90 said...

yup..
touching jew tulis..
heh! perasaan tu mmg datang tibe2..
dan masa nga tulis pon,
psaan tu still ada..
tp bile da ending tu..
rasa mcm nk meleleh..
tp seb bek tak klua an..
herm..

firfa_firzanah06 said...

aq dh leleh ni tau!!!
ape pon..
aq nk kau tahu..
aq always jd pendgr setia ko if ko nk luah pape k!!!
BFF 4 eva....~~~

FiiQ90 said...

terima kasih kau orang semua..
aku hargai sangat2 ;(

farha said...

ak nk ko tw yg ak sntiase ad kt sblah ko k..
jgn cmni ag.. ko sdey ak pon sdey..
:(

[Q.e.M.a] said...

huk3~
insap sy mmbace entry anda nie~
mri la sme2 kte mnjadi insan tbaek kt muka bumi nie ye xD

FiiQ90 said...

ya! semoga kau orang semua diberkati oleh Allah dengan apa yang kau orang semua buat.. thanks 4 supporting me..
sesungguhnya kau orang semua memang baik.. itulah gunanya teman setia..

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan