Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Sunday, May 17, 2009

Apabila kemiskinan melanda!


huaaaaaa!!
duit dalam beg duit dah kering kontang..
susahnya tak ada duit even seringgit sekali pun..
duit belanja kejap dapat kejap tak dapat..
membuatkan aku sukar nak mengumpul duit semula..
top-up lagi.. makan lagi..
so kalau aku tak dapat duit belanja,
aku akan tahan kelaparan aku di kolej..
sehingga dirumah..
kena lah makan dirumah..
itupun kalau lauk masih ada..
selalu kalau aku balik saja,
makanan mesti dah habis..

so, hari-hari aku menghadap maggi goreng saja la..
apa aku nak buat =(
duit dah tak ada..
nak collect balik pun dah susah..
tak ada ke duit turun dari langit..
bak kata orang, hidup ibarat roda..
kadang-kadang kita di atas..
kadang-kadang di bawah..

so sekarang ni, aku memang betul-betul berada di bawah..
nak kata aku lagi teruk, memang tak dinafikan ada yang lagi teruk..
tapi aku tak tahu lah tahap aku boleh tahan sampai bila..
bagi dia orang yang sudah merasakan pengalaman ini,
mungkin boleh bertahan..
tapi aku???? dapat kah???

moga-moga aku dimurahkan rezeki..
dan semua yang senasib dengan aku..
sesungguhnya Allah itu maha adil..
apa yang dibuat oleh NYA pasti ada hikmah..


syukur apa yang aku ada..
aku masih lagi boleh makan..
even tak kenyang..

ALHAMDULILLAH~

7 comments:

farha said...

ala sian ny kwn ak sorg ni...
x pe ak pon ngah pokai ni..
huhu
jgn mkn maggi byk sgt x elok...
sbo la ekh. 2 juz dugaan dr allah.. sbo 2 sparuh dr iman..

FiiQ90 said...

alhamdulillah..
ada jjuga kawan aku yg prihatin..
trima kasih =)

abes nk wat cane..
nk ilangkan kelaparan..
kena lah makan ye x..
kalau tak makan lagi teruk plak..
erm..
maggi pon magi la..
janji perut xkosong..

amin~

farha said...

sbb sye prihatin la suh jgn mkn maggi..
byk lg yg leh mkn..
jgn asyik tahan2.. ko da la kurus nnt mkin kurus ssh.. lain kli b4 g klas mkn dulu ap yg ad.. k

FiiQ90 said...

kat rumah aku biasanya tak ada makanan..
so aku akan makan kat sana..
tapi bila duit belanja pon dah tak ada..
aku kena lah tahan smpai aku habis kelas..
kalau habis kelas, kat rumah still ada laok..
aku akan makan..
tapi kalo takada???
aku terpaksa laa..
hurm..

farha said...

sbo jela k..

nurul said...

ala ,blaja r masak,,aku pon dok sowg,tp aku brusaha ntok blaja masak,,

FiiQ90 said...

ckp senang la..
kalau ilmu didada tak ckup..
bkn jd laok..
membazir je nnt buang..

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan