Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Tuesday, May 12, 2009

Maggi Gorengku part 1




hahaha! hari ini aku try lah masak maggi goreng..
aku rasa ini lah 1st time aku buat makanan goreng-goreng aku sendiri..
hahaha! sebelum ini, orang buat, aku gaulkan saja..
tapi hari ini, dari sediakan bahan, sampailah masak..
semua aku buat sendiri..
ini bahan-bahan dia..
*4 ulas bawang putih(tumbuk sekali)
*2 biji telur
*2 bungkus maggi kari(mee dah siap rendam dah)


lepas itu, masukkan air dalam kuali.. tunggu sampai kering..
tumiskan bawang yang dah ditumbuk.. agak-agak dah kuning,
masukkan air sikit.. tunggu sampai kering, pecahkan telur..
gaul sampai hancur.. agak-agak dah masak telur tu,
tak melekat-lekat, letak lah mee.. gaul punya gaul punya gaul..
letak kicap sikit.. perasa ini.. pastikan kicap cap jalen..
hahaha! letak perencah.. gaul-gaul..
letak gula sikit..
mana tahu masin sangat karang disebabkan perencah maggi kari tu..
tak payah letak garam kot, sebab dah ada kicap tu.. hehehe =)
lepas itu, sajikan lah ya bersama rakan dan taulan xD

tapi kalau lembik je, tak tahu lah.. masalahnya masih tidak dijumpai lagi..
so, kalau kau orang tahu apa sebabnya, komen-komenlah ya..
mana tahu, dapat jadi
standard warung.. boleh kita buka warung bersama.. hahaha!

resipi ini ditaja oleh ask_the_fatheen a.k.a adik Iqbal (IT) xD

4 comments:

Puan Anim said...

waaa...kepoh amat..aja sye dik

fiiQ said...

heheh! mesti la kepoh..
hehehe!

Firfa Firzanah said...

eleh...
nnt dh leh ajar aq dh!!!
wakakaka....
NASI PATAYA NO.1!!!!

fiiQ said...

hahaha! nasi goreng pataya mang ar no 1..
ngahaha =)

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan