Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Monday, June 8, 2009

Argh tensyen!


geram seh..
ingat balik kampung,
boleh lah relax-relax,



bersantai-santai di bendang a.k.a sawah padi..
sekali kena buat kerja..
maklumlah, ahad(7/6) ada kerja kahwin..
nasib baik lah aku kejap-kejap cabut..
kalau tak, kena gaul rendang lah,
kena tolong goreng ayam lah..
macam-macam ada..
huhuhu!

hari paling tak best sekali,
suatu petang di pekan tu,
aku parklah tepi, sambil memberi signal,
menunggu mak & adik aku pergi beli beg..
aku tak perasan pula pak pacak ada kat depan..
dia tanya kenapa berhenti,
aku beritahu lah, tunggu mak sekejap..
dia tunjuk tempat parking..
aku pun apa lagi,
jalan saja lah..
sekali dia boleh tahan pula..
aku tak tahu apa aku dah buat..
dengan muka bengis dia,
ni apa ni (sambil menunjuk tali pinggang keledar)
hiasan ke?
sabar sajalah..
aku nak masuk parking depan sikit saja..
ada lah selang 2 parking..
dah kena saman..



sebab tak pakai tali pinggang keledar..
rasa macam nak turun, ketuk saja pala dia..
dah lah dia yang tunjuk parking,
lepas tu, dia pula yang saman..
ada ke patut..
hish! memang geram gila lah..

lepas dah beritahu orang tua,
mulalah semua diungkit..
dahlah kena saman..
rambut ni pula jadi mangsa..
ada ke cakap sebab rambut panjang rupa penyangak..
rupa penyamun.. rupa orang jahat..
dalam hati aku dah sound balik..
tapi mulut tak lah..
kang kata melawan pula..
diam kan saja lah..
kalau boleh berkata-kata,
dah cakap dah,
agaknya kalau orang rambut panjang ni penyangak lah ya?
oh baru tahu lah, m nasir, ramli sarip, rocker's2 dahulu,
artis-artis rambut panjang ni penyangak..
orang jahat.. oh! baru tahu..
ish! ish! ish!

lepas selesai saja kerja kahwin,
pada pukul 3.30pm aku dah bertolak balik muar..
agak jamed la juga..
dari tanjung karang, sampai mana entah..
aku pun lupa.. sampai bosan aku asyik tekan brek saja..
mula-mula pergi hantar akak aku dulu..



kat unisel.. peh! besar gila!
tapi membosankan.. sebab hutan saja..
huhuhu! dapat lah sekejap tengok awek..
maklumlah, apartmen perempuan..
hehehe!

lepas dah hantar, terus saja balik muar..
tak ada singgah mana-mana..
ada pun singgah kat RnR seremban..
huish! ramai gila orang..
tak pernah tengok orang ramai macam tu kat RnR..
bayangkan sampai kat tangga orang makan..
huhuhu! gila kentang..
dah selesai solat, makan semua,
terus balik..

kat highway tu ada la seorang mahluk tuhan paling seksi ni..
ada ke sepanjang highway tu pakai high beam..
sakit mata.. adui!
dah bagi potong.. ok lagi..
lepas tu dia slow pula..
aku pun potong lah..
ingat high beam dah tutup..
sekali dia bantai buka lagi..
agaknya rabun jauh betul dia ni..
hahaha! sirap saja :D

alhamdulillah..
aku selamat sampai di muar pada 11.30pm..
ikut ayer keroh..
memenatkan lah juga..
drive lebih 500km++
huhuhu!
esok nak buat cuti sendiri..
penat wor! hehehe!
jangan marah aaa :D


7 comments:

Firfa Firzanah said...

LORK!!!
ko kene SAMAN???
ish2...
takziah diucapkn...
hikhik...
wei2..
sape suh ko wt cuti sndiri??
aq serang umah ko nnti!!

Hazlini said...

waa
tolong masak2 xnak.tengokk..da kena saman.
:D

rambot panjang bukan macam smart juga ker?

fiiQ said...

hahahah!
penat lor..
hehehehe!

fatin : ntah la nak..
saya pon tak tahu..
adoi adoi adoi!

farhazoeLa said...

haha.. kesian2... lain kali jangan buat lagi ye... hahaha

fiiQ said...

hehe!
lenkali x buat lagi :D

Anonymous said...

xmo tensyen2 fiiq~
idop ni mmg penoh dgn pancaroba
sabooo je la ^_^

fiiQ said...

heheh!
memang nga bersabo la nie..
kui3!!~~

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan