Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Monday, August 30, 2010

Apa nak jadi

29 Ogos 2010

pagi ni macam biasa lah,
aku lah orang pertama bangun untuk kejut semua sahur..
lepas siap sahur semua,
standard la pagi-pagi buta,
mana ada kerja nak buat,
online lah apa lagi =)
lepas sahur sampai la lepas solat subuh..

dalam pukul 7 tu,
mak aku dah kejut semua adik-adik aku
buat apa? of course lah kemas rumah..
tapi nak kejut apa,
anak dara semua tidur dalam bilik
dikuncinya lagi.. oh mak aih =X
susah betul nak kejut bangun
panggil-panggil ada orang menyahut,
tapi turun nya tak..
macam-macam..

last-last aku kena kemas seorang..
daripada lap kipas, lampu,
sapu, mop, basuh pinggan, 
susun pinggan, sudu dan macam-macam lagi lah
dalam pukul 10 lebih,
mak aku ajak pergi giant,
nak shopping barang sikit.. 

sampai kat tempat park tu,
memang pack juga la..
so kena park belakang, aku berhentikan kereta
kat pintu masuk, turunkan emak aku,
terus aku park, setting malas nak ikut
hahahah ! [jangan amalkan]

kau orang nak tahu?
dalam kereta tu memang sumpah tak ada entertainment..
nasib baik aku selongkar-selongkar,
ada pula cerita apa itu,
zombieland? macam tu lah bunyinya..
apa lagi, pasang sajalah.. daripada dengar radio..
bosan tak ada lagu best..
tengah syok-syok layan cerita ni,
tiba-tiba ada satu myvi, cina..

aku tengok pun dah pelik,
sebab apa, biasa orang park dia akan masuk depan dulu
tapi ni tak, dia sanggup tu masuk belakang dulu
dari situ aku dah tengok pelik..
lepas 5 minit tak keluar, memang sah pelik..
daripada seat driver tengah baringkan,
terus aku tegakkan, nak tinjau apa dia orang buat..
kan BETUL ! nak tahu dia orang buat apa?
dia boleh snap-snap picture dalam kereta..
hahahah ! tak ada kerja betul..
kalau snap sebelah-sebelah tu tak hairan lagi right?
ni tak, driver siap pindah duduk sama dengan seat sebelah
aku tak tahu macam mana, tapi itu yang aku nampak
kepala dah sebelah-sebelah.. siap c*** !
nauzubillah, kurang pahala aku, 
tapi nasib baik aku tak kelip, so tak apa kot..
lagipun tak tahu kan.. ingat dia nak main snap-snap saja..
rupanya ambil kau, tempat park tu pun jadi..
amoi tu kecil lagi aku tengok..
macam budak sekolah pun ada.. entahlah..
hahaha ! macam-macam.. tak nak lama pula kan..
dekat 20 minit duduk snap dengan beramah mesra..
aku duduk belakang jadi pak pacak saja lah..
hahahah ! memang kelakar gila..
nasib baik dia tak buat something stupid..
kalau tak, memang automatik terbatal terus puasa..
hahahaha ! lagi satu kes ni pula
ada seorang cina ni, memang tak tahu nak cakap apa
sign board tu tulis no entry.. sebab jalan tu untuk kereta dari luar masuk dalam
tapi yang hebatnya cina ni, dia boleh park kat jalan tu
hahahaha ! selamba badak dia saja park kat situ
lepas tu, lock.. jalan buat tak tahu.. 
dua tiga kali juga announcement no plat kereta tu,
tapi tuannya tetap tak kelihatan..
hahaha ! manusia-manusia..
macam-macam ragam =)

sampai mak aku dah datang pun,
owner kereta tu tak sampai-sampai lagi..
memang kelakar lah..
bukan nak racist or what..
sometime bukan cina saja ada buat,
melayu pun ada buat, cuma kita saja tak nampak,
bila and di mana right ;)
so far, kat sini aku tak pernah nampak melayu buat..
dan juga india.. cina berlambak-lambak..
yang double line nya lah..
yang tak boleh belok, dia belok pon ada..
haish macam-macam =)

oklah, sampai sini saja cerita..
salam =)
hehehehe =)

No comments:

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan