Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Wednesday, June 23, 2010

Down Again

jumaat ni (25/6/2010),
aku akan naik ke mahkamah..
bukan naik turun tangga..
but the real one..
sebab satu ketika dulu,
aku pernah disaman

lama tak lama sangat la..
tempoh bayar kompaun 3 bulan biasanya..
lepas 3 bulan,
naik court la kan..

hmm..
aku tak pernah dihadapkan macam ni
tapi nak buat macam mana..
aku bukan ada duit nak bayar..
kena lah naik juga..

kesnye? 
hmm langgar trafik light merah..
sebenarnya bukan disengajakan..

ok..
ceritanya begini..
aku biasanya memang akan berhenti trafik light merah..
kecuali pagi-pagi buta..
biasalah.. kereta tak ada..
pergi keluar minum 2-3 pagi..
kalau berhenti trafik light pun,
bukan ada kereta..
so, langgar sajalah..
ok-ok, back to the story..

sejak aku menggunakan motor tanpa raga ni
agak susah juga lah untuk aku pikul barang
kalau barang-barang kecil dan tidak berharga,
aku tak ada lah nak kisah sangat..

cuba bayangkan,
motor besar macam ni,
bawa komputer riba..jeng jeng jeng !
agak-agak kau orang berhenti tak?
sempat lagi nak buat undian ya..
bagi aku pada masa itu
memang aku sanggup langgar..
sebab aku tak nak lah diragut wei..
aku pun perlahan-perlahan pulas minyak,
slow saja aku langgar trafik light tu..

nasib tak baik,
polis tengah duduk kat depan..
nak tak nak kena lah terima
kita dah buat salah kan..

the morale of the story
jangan lah langgar lampu merah
jangan cuba sekali-kali..
kadang-kadang tak apa..
depend on situation la..
ini undang-undang..
bukan apa, malang tak berbau right..

aku tak tahu aku dalam situasi salah ke tak
tapi aku cuma takut aku akan jadi mangsa keadaan
itu yang membuatkan aku berani melanggar lampu merah tu
~ salam ~

2 comments:

Ain Shdn said...

huisy.. siannye u.!
sabar k.. nak wat cmner.. tp sal xpkai beg lptop??

fiiQ said...

pakai..
tp still ase takot gak..
hmm?

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan