Pembaca Setia

Status

Ready To Convocation =)

Wednesday, October 20, 2010

Merisik Khabar

Assalamualaikum,
Selamat Siang !
hari ni aku nak berkongsi cerita,
bukan cerita aku, tapi cerita televisyen..
tajuk cerita tu merisik khabar..
mesti kau orang pernah tengok right?
pagi-pagi biasa keluar radio..
era kalau tak silap (pendengar setia Sinar)
hehehe !

by the way, episod masa aku tengok tu,
anak die tak melawat mak dia lebih
daripada 3-4 tahun..
kesian aku tengok, rasa sayu saja..
huhu ! mak cik tu
kerja jual botol-botol kosong untuk
menampung kos hidup dia..
sambil tu, ada jual makanan ringan..
sebenarnya bukan ini aku nak ceritakan..

semasa aku tengok cerita tu,
hati aku macam sebak juga lah tengok,
sebab ya lah, dah tua kan..
buat kerja macam itu.. lepas itu anak dia tak balik
aduh ! sedihnya lah..
tak silap masa itu tengah bulan ramadhan..
yah ! bulan ramadhan..
huu sedih-sedih..
barang siapa mak dia masih hidup tu,
hargailah beliau setiap saat, setiap masa,
sebab bila-bila saja dia akan pergi..
bukan saja dia, semua manusia akan mati,
jadi setiap saat itu berharga..
sayangilah mereka seperti mereka akan pergi esok hari..


ni aku ada selitkan video lagu Allahyarham Sudirman..
memang sayu dengar =)


No comments:

-P.S-

Sesetengah Gambar Yang Diambil
Bukan Hakmilik Saya !!

Terima Kasih Kepada Google !!

Permainan